پرچم جمهوری اسلامی ایران
   
 
    • رشد اقتصاد دیجیتال در کشورهای اسلامی

      رشد اقتصاد دیجیتال در کشورهای اسلامی

      رشد اقتصاد دیجیتال در کشورهای اسلامی

      رشد اقتصاد دیجیتال در کشورهای اسلامی

      مطالعه اخیر بانک جهانی (WB) نشان می‌دهد که با تلاش‌های انجام شده در کشورهای خاورمیانه در آینده تولید ناخالص این کشورها از اقتصاد دیجیتال به 40 درصد خواهد رسید.
      البته بانک جهانی تحقق این هدف را منوط به مواجهه صحیح دولت با چالش‌هایی در زمینه مسائل زیرساختی، سرمایه انسانی و حکمرانی کرده و نسبت به روش برخورد دولت‌ها هشدار داده است.
      برخی از تلاش‌های کشورهای اسلامی منطقه عبارتنداز:
      ابر اپلیکیشن مصری MNT-Halan که همه چیز از فین تک گرفته تا خدمات تحویل و حمل و نقل را ارائه می دهد، در ماه فوریه اعلام کرد ارزش این شرکت به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.
      شرکت مدیریت سرمایه گذاری مصر El Sewedy Capital و ارائه دهنده مرکز داده اماراتی Gulf Data Hub تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری 2.1 میلیارد دلاری در ساخت سه مجتمع داده در مصر امضا کردند.
      در جریان رویداد جهانی فناوری Leap 2023 در ریاض که در ماه فوریه برگزار شد، عربستان سعودی اعلام کرد که سرمایه گذاری هایی به ارزش بیش از 9 میلیارد دلار از غول های فناوری در بخش هایی مانند فین تک و اینترنت اشیا جذب کرده است.
      اپراتور مخابراتی اماراتی Du تفاهم نامه ای را با شرکت هوآوی چین در کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلون امضا کرد تا همکاری در توسعه فناوری 6G و نوآوری در 5.5G را تقویت کند.

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: ساختمان مرکزی : قم بلوار شهید صدوقی بلوار فردوسی ساختمان نعیم
تلفن: روابط عمومی 09363521172
پست الکترونیک: oisc.majazi@gmail.com